Beskrivelse
Om forløbet: Følgende undervisningsforløb tager udgangspunkt i Pixars “Inderst Inde 2″. Det er ikke nødvendigt at have set filmen, for at kunne arbejde med dette forløb. Følg blot beskrivelserne i de små læsebokse undervejs. Der er dog en enkelt side, som kun kan laves, hvis man har set filmen.
Under forløbet skal vi arbejde med de unges begyndende pubertet og følelsesliv. Der arbejdes desuden med dilemmakort samt en række danskfaglige og kreative opgaver.
Indhold:
- Lærervejledning med baggrundsviden samt faglige og sociale mål
- Arbejdsopgaver med tilhørende læsebokse
- Dilemmakort til aldersgruppen
Målgruppe: 4-8 klasse.
Referat af filmen: Filmen vender tilbage til den unge teenager Rileys sind, hvor hovedkvarteret pludselig står over for en nedrivning. Der skal gøre plads til noget helt uventet: nemlig nye følelser! Glæde, Frygt, Vrede, Afsky og Triste, som længe har drevet et velsmurt maskineri, ved ikke, hvad de skal mene, da karakterer som Angst, Misundelse, Flove og Kedsomhed dukker op. De nye følelser skaber store forandringer og udfordringer. Både for Glæde som trives med at være hovedkvarterets chef, men også for Riley som får svært ved at syre sine følelser og finde ud af, hvem hun er.